MŠ Pohádka
Centra aktivit u Vrabčáků 🎲
V uplynulých dnech jsme se v naší třídě Vrabčáci naplno ponořili do zábavných a zároveň poučných činností v centrech aktivit. Děti si vyzkoušely různé role malých badatelů, stavitelů, prodavačů, malířů i objevitelů a s nadšením zkoumaly svět kolem sebe. 🌎








V centru "Zkoumálek" jsme se zaměřili na zkoumání ovoce a zeleniny. Děti si ovoce i zeleninu mohly osahat, přivonět si k nim, pozorovat je lupou a porovnávat barvy, tvary a velikosti. Zajímalo nás, co je uvnitř, jak ovoce a zelenina voní a jak chutná. Děti se učily pojmenovat známé i méně známé druhy.





V centru "Kostička" na nás čekaly stromy plné ovoce, ale pozor - ovoce to nebylo jen tak ledajaké! Bylo z víček, lega či jiných stavebnic, na což děti rychle přišly. 🎲


V centru "Kapička" jsme využili přirozené zvídavosti dětí ke zkoumání vody. Děti přelévaly, pozorovaly, co plave a co se potopí, a také si hrály s různými materiály, aby zjistily, jak se ve vodě chovají. Předškoláci do vody také dávali ovoce dle předem zadaného počtu na kartičkách. Kromě zábavy jsme tak nenápadně rozvíjeli logické myšlení, jemnou motoriku, předmatematické představy i spolupráci ve skupině.




Velký úspěch u dětí sklidilo také centrum "Školička" s tzv. kouzelnou krabicí. Ve dvojicích si děti vyzkoušely, jaké to je poznávat svět bez pomoci zraku – pouze hmatem. Jeden z dvojice vybral a vložil do krabice kousek ovoce, zatímco druhý si prostrčil ruce otvory a snažil se podle tvaru a velikosti uhodnout, co se v krabici skrývá. 🍎



Zde (v centru "Kutílek) se děti seznamovaly s různými druhy nářadí – kladívky, šroubováky, klíči či pilkami. Některé děti si zkusily zatlouct hřebík do měkkého materiálu. Všichni se učili, že nářadí je potřeba používat s rozmyslem a bezpečně.



Všechna centra aktivit podporovala nejen poznávání světa kolem nás, ale i rozvoj slovní zásoby, jemné motoriky, spolupráce a přirozené zvídavosti dětí. Děti pracovaly s velkým zaujetím a radostí – bylo krásné pozorovat, jak se dokážou ponořit do činnosti, když mají možnost zkoumat vlastníma rukama a objevovat svým tempem.








